بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان,بررسی مدلهای مدیریت دانش,بررسی مولفه های مدیریت دانش,پایان نامه با موضوع مدیریت دانش,پایان نامه مدیریت دانش doc,دانلود پایان نامه مدیریت دانش,ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمانها,مبانی زیر ساخت مدیریت دانش,موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها,موضوع پایان نامه مدیریت دانش
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان هستید.

دانلود فایل

دانلود  پایان نامه مدیریت بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان مقدمه تحقیق مدیریت دانش: ظهور فناوری اطلاعات نه تنها باعث ایجاد علاقه به نحوۀ دستیابی، ثبت و استخراج داده ها شده است، بلکه در مورد دانش و نحوه ی مدیریت آن نیز ایجاد علاقه می نماید (اصلانی و لوسانز ،2003). در اقتصادی که تنها اطمینان آن وجود عدم اطمینان است تنها منبع مطمئن پایداری در رقابت، دانش است (نوکادا ،1998). در حقیقت دانش مهم ترین منبع استراتژیک بوده و توانایی برای اکتساب و توسعه ی آن، باعث تسهیم آن شده و این مسئله در نهایت باعث ایجاد فوایدی برای تداوم قابلیت رقابت می شود (تیس ،1998). این مسئله بدان خاطر است که دانش ارزشمند باعث تقویت منابع سنتی و دارایی ها به صورتی جدید و متمایز شده و از این روی باعث ایجاد ارزش برای مشتریان می شود (غلامی،1386).  توانایی خلق دانش خلاقانۀ امروزی، هستۀ اصلی دانش فردا را تشکیل خواهد داد (زاک ،1999). در سالهای اخیر تلاش های سازمانی بر روی مدیریت دانش معطوف بوده اند، این مدیریت یکی از مدیریت های کلیدی به شمار می رود (والشم و گوملی ،2001،1998). این مدیریت در بردارندۀ تمرکز بر روی دانش کارفرمایان در مورد مشتریان، رقبا، محصولات و خدمات در یک سازمان می باشد (گیبرت و همکاران ،2002). در ساده ترین شکل، مدیریت دانش در مورد تشویق مردم برای تسهیم اطلاعات، دانش، ایده ها برای ساخت محصولات و خدماتی با ارزش بالاتر می رود (پاکوتی ،2006). بنابراین دور نمای مدیریت دانش درون سازمان بوده و فایده و مزیت مدیریت دانش ایجاد رضایت مشتری از خدمات بهتر است (چیس ،1997).  در دهه های اخیر(افرازه،1384) سازمان ها، شاهد تغییرات اساسی در زمینه های ساختار، کارکرد و سبک های مدیریتی خویش بوده اند. سازمان های نوین، اهمیت بیشتری جهت درک، انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قایل شده و در کسب و بکارگیری دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب تر به مشتریان پیشی گرفته اند. چنین سازمان هایی نیازمند بکارگیری سبک جدیدی از مدیریت بنام “مدیریت دانش” هستند. هر چند دانش به خودی خود یک منبع محسوب می شود، طریقی که این دانش مدیریت شده و مورد استفاده قرار می گیرد بر کیفیت خدماتی که می تواند از هر یک از منابع متعلق به موسسه عاید گردد، موثر است.  بنابراین مدیریت دانش نقش حمایتی مهمی در موسسه ایفا می نماید (دروچ ،2005). لذا هدف عمده مدیریت دانش ایجاد و سازمان دهی محیطی است که در آن افراد دانش خود را توسعه داده، با یکدیگر تبادل نموده، دانش دیگران را با دانش خود ترکیب کرده و نهایتآ آن را بکار بندند. این کاربرد دانش به نوبه خود به نوآوری در سازمان منجر خواهد شد. از این رو است که مدیرت دانش غالبآ به عنوان منبع و مرجع اصلی نوآوری شناخته شده است و از الزامات اساسی فرآیند نوآوری در سازمان محسوب می شود (دو پلیسس ،2005). دانش‌ همان‌ صورت‌ ذهنی‌ایده‌ها، واقعیتها، مفاهیم‌، داده‌ها و تكنیك های ‌ثبت‌ شده‌ در حافظه‌ انسان‌ است‌که از مغز انسان‌ سرچشمه‌ می‌گیرد و مبتنی‌ بر اطلاعاتی‌ است‌ كه‌ با تجربه‌، باورها و ارزشهای‌ شخصی‌، همراه‌ با تصمیم‌ و عمل ‌وی‌، دگرگون‌ و بارور می‌شود (میرزابیگی،1384). اگر سازمانها به دقت به مقوله استفاده از دانش توجه كنند به این نكته پی خواهند برد كه میزان دانش موجود در سازمان آنها بیشتر از آن چیزی است كه خود تشخیص می دهند (نی چانی، 2010). در این نوشتار بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان  بصورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می گیرد فهرست مطالب 2-1- مقدمه 4 2-2- تعاریف و مبانی نظری  مدیریت دانش 5 2-2-1- تعریف دانش 7 شکل (2- 1): زنجیره داده تا خرد (حسن زاده،1386) 13 شکل (2-2): تبدیل داده به دانش (رادینگ،1382) 14 2-2-3- انواع دانش 14 2-2-4- چرخه دانش 18 شکل(2-3) – چرخه دانش 19 2-2-5- تعریف مدیریت دانش: 19 2-2-6- تاریخچه مدیریت دانش 23 جدول (2-1)- تاریخچه مدیریت دانش 24 2-2-7- فرآیند مدیریت دانش و مراحل  مدیریت دانش 25 جدول (2-2)- مراحل مدیریت دانش از دیدگاه کارایانیس 26 2-2-7-1- پردازش دانش 27 2-2-7-2- انتقال دانش  29 2-2-8- تسهیم دانش 30 ماناسکو(2000) چهار مرحله را برای مدیریت دانش شناسایی کرده است: 33 شکل (2-4)- سیستم مدیریت دانش و مولفه های به هم پیوسته آن 37 2-2-9- اصول مدیریت دانش 37 2-2-10- مزایای مدیریت دانش 38 2-2-11- مدل های مدیریت دانش 40 2-2-11-1- مدل هیکس  40 شکل (2-5) – مدل هفت سی (خوانساری،1384) 42 شکل(2-8) : مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پرابست و همکاران،2002). 47 جدول 2-3- مراحل و ابزار مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 49 جدول (2-4)- مروری بر مدل های اصلی مدیریت دانش (افرازه،1384) 51 2-2-12- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش 52 شکل 2-9 : مبانی زیرساخت مدیریت دانش (سیوان،2000). 53 2-2-13- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها 55 2-2-15- موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها 57 2-2-15-2- عوامل سازمانی 57 2-3- پیشینه تحقیق مدیریت دانش  60 2-6-1- پژوهش های خارجی 60 جدول (2-10)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن 62 2-6-2- پژوهش های داخلی 63 فهرست منابع 69 منابع لاتین : 71

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی

    اعتبار و روایی پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت,پرسشنامه ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی,پرسشنامه رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی,پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت doc,پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت word,پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت بزرگسالان,پرسشنامه عزت نفس…

  • بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه

    بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه,چگونگی انتقال نیروی برق از نیروگاه ها تا توزیع برق,دانلود پایان نامه انتقال نیروی برق,دانلود پایان نامه توزیع برق,دانلود پایان نامه مهندسی برق,نیروگاه برق بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام…

  • بررسی چگونگی ارتباط سه متغیر سود تعهدی و سرمایه در گردش و جریان‌های نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به عنوان نمایندگان جریانات نقدی و تعهدی

    بررسی چگونگی ارتباط سه متغیر سود تعهدی و سرمایه در گردش و جریان‌های نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به عنوان نمایندگان جریانات نقدی و تعهدی,جریانات نقدی و تعهدی,جریان‌های نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی,دانلود پایان نامه رشته حسابداری,سرمایه در…

  • پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی

    بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی,پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی,پروپوزال رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش,رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرارمدیریت مشاركتی,رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی,رابطه فرهنگ…

  • نظریه های رهبری و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها

    انواع سبک های رهبری در مدیریت,انواع نظریه های رهبری,پایان نامه نظریه های رضایت شغلی,پایان نامه نظریه های رهبری,تئوری های رهبری,سیری در نظریات و سبک های رهبری,نظریه سبک رهبری,نظریه های رضایت شغلی,نظریه های رهبری و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها,نظریه…

  • شاخصی برای اندازه گیری توان رقابتی و ارزیابی بهره وری شركت ایران خودرو

    ارزیابی بهره وری شركتها,اندازه گیری توان رقابتی,اندازه گیری توان رقابتی شركتها,تسعیر نرخ ارز,تعدیل تورمی,حسابداری تورمی,شاخصی برای اندازه گیری توان رقابتی و ارزیابی بهره وری شركت ایران خودرو,نسبت بازده دارایی ها بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام شاخصی…