مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری

ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری,ادبیات و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری,پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری,دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری,فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری,مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری هستید.

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری  مقدمه افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315). اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23). ارزش‌گذاری برند برای مشتری در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد. تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد. فهرست مطالب فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش   ادبیات تحقیق 13 2-1. مقدمه 14 2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14 ۱- بعد مشتری گرا : 16 ۲- بعد مالی 17 3- بعد مرکب : 17 به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20 2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22 2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23 شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24 مارک تجاری  24 تداعی مارک تجاری  25 ویژگیهای مارک تجاری 27 کیفیت ادراک شده  28 وفاداری مارک تجاری  31 وفاداری مشتری 35 آگاهی از برند 37 ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37 طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38 ۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40 ۳- روش هولیهان : 42 2-4 مشتری و مشتری مداری 45 اهمیت مشتری 45 برنامه کاربردی مشتری مداری 47 سهم برند و رابطه مشتری 52 2-5. تحقیقات انجام شده 55 2-5-1. تحقیقات داخلی 55 شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58 2-5-2. تحقیقات خارجی 59 مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61 منابع: 65 Abstract 71

  • عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید

    عناصر قتل عمد,عنصر روانی قتل عمد,عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید,عنصر روانی قتل عمدی در قانون جدید,عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات 1392,عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی,عنصر معنوی قتل عمد,قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی…

  • مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک

    انواع صندوق های سرمایه گذاری,پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری,رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری,صندوق های سرمایه گذاری,عملکرد صندوق های سرمایه گذاری,مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای,مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب…

  • مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی

    امنیت زیستی,بیماریهای عفونی دام,دانلود پایان نامه امنیت زیستی,دانلود پایان نامه دامپزشکی,دانلود پایان نامه رشته دامپزشکی,طراحی امنیت زیستی,کاهش بیماریهای عفونی با امنیت زیستی,مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی بازدید کننده عزیز…

  • MEMS برای كاربردهای جدید بی سیم RF یا مایكروویو (موج بسیار كوتاه)

    MEMS,MEMS برای كاربردهای جدید بی سیم RF یا مایكروویو (موج بسیار كوتاه),القا كننده ها,سیستم میكروالكترومكانیكی,طنین اندازها,ماكروویو بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام MEMS برای كاربردهای جدید بی سیم RF یا مایكروویو (موج بسیار كوتاه) هستید. دانلود فایل

  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات

    اعتبار حدیث غرر,بررسی فقهی و حقوقی غرر و معاملات غرری,دانلود مقاله معاملات غرری,شناسایی ارکان غرر,شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات,غرر و معاملات غرری,معاملات غرری,معاملات غرری در حقوق,معاملات غرری در فقه,نحوه ظهور غرر در معاملات بازدید کننده عزیز…

  • بررسی تاثیر بانکها بر نقدینگی

    ابزارهای سیاست پولی,بررسی تاثیر بانکها بر نقدینگی,خرید پایان نامه اقتصاد,دانلود پایان نامه اقتصاد,دانلود پایان نامه رشته اقتصاد,مدیریت ریسک,مدیریت نقدینگی بانکها,نقش بانکها بر میزان نقدینگی بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام بررسی تاثیر بانکها بر نقدینگی هستید. دانلود…