مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت

ادبیات نظری عملکرد و کارایی مدیریت,ادبیات و مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت,پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت,دانلود مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت,فصل دوم پایان نامه عملکرد و کارایی مدیریت,مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت,مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی اطلاعاتی
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت هستید.

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت عملکرد و کارایی مدیریت  رشد و توسعه اقتصاد، افزایش شركت های سهامی و تفكیك مدیریت از مالكیت، امروزه مسائل نمایندگی را به یكی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران مبدل ساخته است. مسائل نمایندگی از این واقعیت سرچشمه می گیرد كه سرمایه گذاران معمولاً دارای تمایل و یا توانایی لازم برای اداره امور شركت نیستند؛ ازاین رو، این مسئولیت را به مدیران محول می كنند. چنانچه هر دو گروه مدیران و سرمایه گذاران به دنبال بیشینه كردن منافع شخصی خود باشند و اعمال نظارت بر عملكرد نماینده نیز مستلزم صرف هزینه باشد، این امر به طور ضمنی حاوی این پیام است كه نماینده ممكن است همواره درصدد تأمین منافع مالك و حداكثر كردن ثروت وی نباشد (اصلانی، 1384). از این رو سهامداران به دنبال ابزارهایی برای سنجش عملكرد مدیران از نظر دستیابی به اهدافشان و به تبع آن تصمیم گیری های صحیح اقتصادی هستند. از سالها قبل ارزیابی عملكرد شركت بخش عمده ای از مباحث حسابداری، مدیریت و اقتصاد را تشكیل داده است اصولاً عملكرد با هدف رابط مستقیمی‌دارد ارزیابی عملكرد یعنی ارزیابی اینكه شركت تا چه حدی به اهداف تعیین شده در برنامه های خود دست یافته است نتیجه حاصل شده از ارزیابی عملكرد خود هدف نیست بلكه هدفی برای پیش‌بینی برنامه های آتی و بهبود نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف می‌باشد. ارزیابی عملكرد شركت بدون مدنظر قرار داردن ویژگی تجاری و شرایط حاكم بر بازار كالا و خدمات آن (سنجش و كنترل داده‌ها، ستاندها و فرآیند تولید) و صرف نظر از جایگاهی كه شركت مورد ارزیابی در مجموعه نظام و ساختار اقتصادی كشور از آن برخوردار است در خور توجه نخــواهد بود (قنبری، 1386).  اندازه گیری عملكرد مالی پایه و اساس بسیاری از تصمیمات از قبیل پاداش مدیران، قیمت سهام، ریسك سهام، تصمیم گیری مربوط به سرمایه‌گذاری و سایر موارد دیگر است. یكی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف مدیران، تصمیم‌گیری است آنها باید برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرا تصمیم‌گیری كنند. این تصمیم گیریها باید بر اساس نتایج ارزیابی انجام شده (با معیارهای شاخص عملكرد) متناسب با فرآیندهای كاری سازمان باشد ارزیابی مستمر عملكرد موجب پیدایش اطلاعات مستند بهنگام و با ارزش برای تصمیم گیری مدیران خواهد شد كه با هدف ارتقاء سازمان و بهبود فعالیتهای كاری آن در زمینه های گوناگون اتخاذ می‌شوند (خالقی مقدم و برزیده،1382). براساس نظریه قراردادها، هر واحد تجاری را می توان مجموعه ای از قراردادها میان سهامداران، مدیران، كاركنان، فروشندگان، مشتریان، دولت، اعتباردهندگان و حسابرسان فرض كرد. هر یك از گروه ها، قراردادی جدا با واحد تجاری دارند؛ در این میان مدیران وظیفه اداره واحد تجاری را در راستای تداوم فعالیت واحد تجاری و حفظ افراد طرف قرارداد، نظارت و كنترل بر دریافت ها و پرداخت های هر یك از مشاركت كنندگان قرارداد و در نهایت انتشار اطلاعات برای جذب مشاركت كنندگان جدید در فرآیند قرارداد را به عهده دارد. مدیران واحد تجاری با انتشار اطلاعات میان گروه های مختلف، حداقلی از سطح دانش و آگاهی درباره وضعیت مالی، عملكرد و انعطاف پذیری فراهم می آورد (ساندر ، 1997) با پیدایش انقلاب صنعتی و ظهور شرکت های بزرگ و تفکیک مالکیت از مدیریت، لزوم ارزیابی عملکرد مدیران توسط سرمایه گذاران روز به روز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. پژوهش های بسیاری در پی یافتن سنجه های مناسب جهت ارزیابی عملکرد مدیران انجام شده و نتایج متعددی حاصل گردیده است. عدم هم سویی منافع طرفین احتمال دست كاری در حساب ها را جهت پوشش عملكرد پایین مدیریت افزایش می دهد. مشكل نمایندگی، ضرورت اعمال كنترل سهام داران بر مدیریت شركت ها را نشان می دهد. در حالی كه نظریه ی نمایندگی، بیانگر وجود تضاد منافع بین سهام داران و مالكان است، نظریه ی مباشرت از بعد دیگری به این قضیه نگاهمی كند.نظریه ی مباشرت با در نظر گرفتن انگیزه های غیرمالی به تاثیر عواملی مانند رضایت روانی، عملكرد موفق، محترم شمردن توانایی و اخلاق كاری بر تصمیم های مدیریتی اشاره دارد(مرادی و همکاران، 1391). فهرست مطالب فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی مدیریت 13 چارچوب نظری عملکرد و کارایی مدیریت 2-1- مقدمه 13 2-2- عملکرد و کارایی مدیریت 15 2-2-1- تعریف کارایی 17 2-3- ارزیابی عملکرد و کارایی مدیریت 18 2-4- نسبت دوپونت ROA)) 21 2-4-1- دوپونت تعدیل شده : 24 2-4-2 موارد استفاده ROA 24 2-4-3- نقاط ضعف ROA 25 2-5- کارایی مدیران موظف و غیر موظف 25 2-14-  پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی مدیریت 26 2-14-1- تحقیقات داخلی 26 2-14-2- تحقیقات خارجی 32 منابع و ماخذ 37

  • پاورپوینت بیمه و ریسک

    احتمال وقوع خسارت قابل اندازه گیری,انتخاب نامناسب و بیمه,انتقال ریسک,انواع بیمه,انواع پوشش های بیمه ای,بیمه اشخاص (بیمه عمر),بیمه اموال و مسؤلیت,بیمه چیست؟,پاورپوینت بیمه و ریسک,پو,خسارت اتفاقی و غیر عمدی,خسارت غیر فاجعه آمیز,خسارت قابل تعیین و اندازه گیری,دانلود پاورپوینت بیمه و…

  • جزوه میکروبیولوژی آب

    جزوه میکروبیولوژی آب,فیزیولوژیکی بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام جزوه میکروبیولوژی آب هستید. دانلود فایل جزوه میکروبیولوژی آب جزوه خلاصه اما پر نکته در مورد میکروبیولوژی آب که می تواند به بسیاری از دانشجویان در زمینه میکرو…

  • بررسی مصورسازی و نقاشی در ایران پس از اسلام

    بررسی پیشینه نگارگری در ایران,بررسی مصورسازی و نقاشی در ایران پس از اسلام,تاریخچه نگارگری,تاریخچه نگارگری در ایران,دانلود پایان نامه مصورسازی,نقاشی پس از اسلام,نقاشی در ایران,نگارگری,نگارگری پس از اسلام بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام بررسی مصورسازی و…

  • ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

    ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری,دانلود پایان نامه رشته بیمه,رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان,رضایت شغلی,رضایت شغلی کارکنان بیمه,رضایت مشتریان,رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام ارتباط رضایت شغلی…

  • تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

    اصلاح و بهبود در وضع سازمان,تامین اهداف سازمانی,تجزیه و تحلیل سیستم,تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها,دانلود پایان نامه رشته مدیریت,دانلود پایان نامه مدیریت بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها…

  • تاثیر جهل به مورد معامله بر عقد و تبعات آن بر طرفین عقد

    ابهام در مورد معامله,تاثیر جهل بر وضعیت طرفین معامله,تاثیر جهل بر وضعیت عقد معامله,تاثیر جهل به مورد معامله بر طرفین عقد,تاثیر جهل به مورد معامله بر عقد,تاثیر جهل به مورد معامله بر عقد و تبعات آن بر طرفین عقد,جهل به…