مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی

ادبیات نظری کتابخانه های عمومی,ادبیات و مبانی نظری کتابخانه های عمومی,پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی,دانلود مبانی نظری کتابخانه های عمومی,فصل دوم پایان نامه کتابخانه های عمومی,مبانی نظری کتابخانه های عمومی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی هستید.

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد منبع:فروشگاه ساز فایلینا //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// مقدمه مبانی نظری کتابخانه های عمومی هر کتابخانه ای که خدمات معمولی کتابخانه را بدون هزینه به همه افراد یک جامعه یا منطقه ارائه دهد و با بودجه‌های عام یا خاص حمایت شود و خدمات خود را به همه مردم آن منطقه عرضه نماید، کتابخانه عمومی نامیده می‌شود (انجمن کتابداری آمریکا ، 1983).کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی درعرصه و فضای عمومی جامعه ایفای نقش می‌نمایند و به عنوان سازوکاری حیاتی درفرآیند توسعه فرهنگی واجتماعی جامعه شناخته شده اند. چنین نهادی ازاهداف چند گانه ای درحوزه فعالیت خود برخورداراست که مهمترین اهداف آن فراهم آوری محیط مساعد به منظور دسترسی آسان اقشار مختلف جامعه به منابع مکتوب ومضبوط، افزایش ارتقاءسطح آگاهی‌های عمومی، ایجاد وتقویت عادت به مطالعه وخواندن درافراد جامعه می‌باشد. کتابخانه عمومی، نهادی است برای گردآوری و تولید انواع دانش و اطلاعات که برای استفاده کنندگان به سهولت قابل دسترسی است. کتابخانه عمومی خدمات خود را بر اساس برابری تهیه می‌کند تا همگان بدون توجه به سن، جنسیت، مذهب، ملیت، زبان و موقعیت اجتماعی به آن دسترسی داشته باشند. خدمات ویژه باید برای کسانی که به هر علت نمی توانند از خدمات و منابع عادی و معمولی استفاده کنند تامین شود، به طور مثال برای اقلیت‌های زبانی، افراد معلول یا کسانی که در بیمارستان ها یا زندان ها هستند (ایفلا و یونسکو، 1381 ، ص77). از آنجا که کتابخانه عمومی بدون هیچگونه تبعیضی در خدمت تمامی اقشار جامعه است ، باید بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنس، زبان، موقعیت اجتماعی و تحصیلات در خدمت کل جامعه باشد .بنابراین استفاده کنندگان از آن طیف وسیعی را در بر می‌گیرند که نیازها و علایق بسیار متفاوتی دارند.  به همین لحاظ کتابداران و کارکنان آن علاوه بر دانش کتابداری باید مهارت‌های لازم ارتباطی، جامعه شناسی، و روانشناسی داشته باشند تا بتوانند به نحو بهتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را ارائه دهند (مزینانی، 1384، ص 192).  امروزه یکی از شایع ترین مباحث در دنیای کتابخانه ها و اطلاعات، مسئله تجهیز کتابخانه‌های عمومی به ابزارها و فناوری‌های جدید اطلاعاتی است به نحوی که همگان امکان استفاده از این فناوری را داشته باشند. رشد سریع حجم اطلاعات و تغییرات مداوم فناوری که به طور اساسی راه‌های دستیابی به اطلاعات را تحت تأثیر خود قرار داده است، بر کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن ها نیز اثر جدی باقی گذاشته است.کتابخانه‌های عمومی در کنار ارائه اطلاعات به شکل سنتی، فناوری جدید اطلاعات را برای عموم دسترس پذیر می‌سازد.کتابخانه‌های عمومی این فرصت را دارند که دروازه ورود به دنیای اطلاعات الکترونیک باشند . کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید به عنوان کاوشگران اطلاعات به کاربران همه گروه‌های سنی کمک کنند که به موثرترین وجه از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بهره گیری کنند. آن ها باید به راحتی به اینترنت و سایر شبکه‌های جهانی دسترسی داشته باشند تا بتوانند خدمات مرجع و مشاوره ای بهتر به کاربران ارائه دهند و کاربران باید برای استفاده از اینترنت تحت آموزش‌های منظم قرار گیرند .مسئله آموزش چگونگی استفاده از این فناوری ها توسط کاربران را نیز نباید فراموش کرد .هر قدر که اهمیت این فناوری ها بیشتر شود ، نقش کتابخانه‌های عمومی نیز در رواج و گسترش این امکانات و دسترس پذیری آنان برای همگان حیاتی تر می‌شود. بنابراین کتابخانه عمومی باید امکان دستیابی به شبکه جهانی اینترنت و وب را برای همه اقشار جامعه بدون در نظر داشتن منفعت اقتصادی فراهم آورد (مکتبی فرد، 1385). در شرایط حاضر کشورهای رشد یافته بیش از سه دهه است که متخصصان خود را تحت آموزش قرار داده و با زمان همگام شده اند و به آن نیز بسنده نکرده ، با آموزش‌های مستمر بر دانش آن ها می‌افزایند.در کشورهای در حال رشد مسلما لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی در این زمینه ها بیشتر احساس می‌شود و با اینکه سرمایه گذاری بر منابع انسانی بسیار گران است، نتیجه آن در درازمدت مفید خواهد بود، زیرا افراد ماهر نه تنها طراح و راهگشای مناسبی هستند بلکه در تربیت و آماده کردن متخصصان دیگر نیز شرکت خواهند داشت. به هر حال جهان کتابداری بیش از پیش متکی به فناوری جدید شده است و نیاز روزافزون به آموزش و استفاده از آن نیز احساس می‌شود .چنانچه آموزش نادیده گرفته شود یا در پی آن موفقیت مورد نظر کسب نشود، بکارگیری و استفاده از این نظام با مشکل مواجه خواهد شد.با وجود پیشرفت فناوری و کاهش اهمیت کتابخانه‌های سنتی، کتابداران به منزله مشاوران اطلاعاتی و کارشناسان بایستی بر دانش و فعالیت خود افزوده و به صورت مشاوران اطلاعاتی خدمات خود را ارتقا دهند، در این صورت حرفه کتابداری احترام و منزلت جدید کسب خواهد کرد. درمقابل کتابدارانی که به اصول قدیمی دلبستگی دارند کتابخانه ها کمتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و درعصر اطلاعات به تدریج محکوم به نابودی خواهند شد (علومی، 1376، ص 176). منبع:فروشگاه ساز فایلینا فهرست مطالب فصل دوم: پیشینه پژوهش مبانی نظری کتابخانه های عمومی  2-10- کتابخانه‌های عمومی 2-10-1- اهداف کتابخانه‌های عمومی 2-10-2- کارکردهای کتابخانه عمومی 2-10-2-1- مجموعه سازی یا جمع آوری منابع 2-10-2-2- حفاظت و نگهداری منابع 2-10-2-3- سازماندهی منابع  2-10-2-3-1- فهرستنویسی 2-10-2-3-2- رده بندی. 2-10-2-3-3- نمایه سازی و چکیده نویسی 2-10-2-4- اشاعه اطلاعات 2-10-2-4-1- امانت 2-10-2-4-2- خدمات مرجع 2-10-2-4-3- خدمات اطلاع رسانی 2-10-2-5- مدیریت کتابخانه پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی 2-11- مروری بر مطالعات انجام شده 2-11-1- پژوهش‌های داخلی 2-11-2- پژوهش‌های خارجی 2-12- جمع‌بندی

  • مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    استقرار مدیریت دانش در بانک صادرات,پیاده سازی مدیریت دانش در بانک صادرات,عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری,عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری,مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری,مبانی نظری تاثیر مدیریت دانش…

  • تاثیر بینایی کامپیوتر و شبکه عصبی در تخمین مدت زمان خشک شدن مواد غذایی

    بینایی کامپیوتر,پردازش تصویر,پرسپترون چند لایه,تاثیر بینایی کامپیوتر و شبکه عصبی در تخمین مدت زمان خشک شدن مواد غذایی,دانلود مقالات کشاورزی,دانلود مقالات مهندسی کشاورزی,دانلود مقاله تخمین مدت زمان خشک‌شدن,شبکه عصبی بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام تاثیر بینایی…

  • روند جهانی ‌شدن حقوق كیفری و تأثیر آن بر حقوق ایران

    جرائم بین‌المللی,جهانی‌شدن حقوق كیفری,حقوق بین‌الملل,حقوق فراملی,خرید پایان نامه حقوق,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه حقوق,دانلود پایان نامه رشته حقوق,دیوان بین‌المللی كیفری,روند جهانی ‌شدن حقوق كیفری و تأثیر آن بر حقوق ایران بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام روند…

  • روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

    بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار,تکنیک های معنایی,خرید پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد نرم افزار,روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب…

  • بررسی توانمندی و جایگاه سرمایه و نیروی انسانی در سازمان

    بررسی توانمندی کارکنان گمرک,بررسی توانمندی و جایگاه سرمایه و نیروی انسانی در سازمان,توانمندسازی نیروی انسانی,توانمندی کارکنان,جایگاه نیروی انسانی در سازمان,دانلود پایان نامه ارشد مدیریت دولتی,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام…

  • پروپوزال بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران

    اقسام شرط ضمانیه,اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه,اقسام شرط ضمانیه در فقه شافعی,بررسی حقوقی شرط ضمان,بررسی فقهی شرط ضمان,پروپوزال بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران,پروپوزال شرط ضمان در عقود اذنی,شرط ضمان در حقوق ایران,شرط ضمنی,عقود اذنیه,مطالعه…