مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی,شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی,شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی,شخصی سازی تبلیغات شرکتها,مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی,مبانی نظری داده کاوی,مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی,مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی هستید.

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی چکیده : به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند. برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند. ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم. کلمات کلیدی: تکنیک های داده کاوی ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها مقدمه: پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند. فهرست مطالب: فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق 2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10   2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10 2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10 2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13 2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15 2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15 2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18 2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25 2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31 2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33 منابع …………………………………………………………………………………………………. 131 فهرست جدول ها: جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26 جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

  • پروپوزال بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان

    استراتژی های مدیریت دانش,اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در شهرداری تهران,پروپوزال اولویت‌بندی استراتژی های مدیریت دانش,پروپوزال بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان,پروپوزال رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش,پیاده سازی مدیریت دانش در شهرداری تهران,تکنیک دیماتل,تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای…

  • آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان

    آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان هستید. دانلود فایل نمونه ترجمه اتیلن یک مواد شیمیایی با حجم…

  • بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

    بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی,دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو,دانلود پایان نامه سیستم سوخت رسانی CNG,دانلود پایان نامه مکانیک خودرو,سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده,گاز طبیعی فشرده,نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی بازدید کننده عزیز…

  • عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان

    تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان,دانلود مقالات ارشد مدیریت,دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت,دانلود مقالات مدیریت,ساختار سازمانی,ساختار های متداول سازمانی,عملکرد کارکنان,عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان,مدیریت عملکرد بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با…

  • بررسی میزان تاثیر گیاه پالایی در حذف آلاینده ها

    Phytoremediation,آلودگی خاک,آلودگی های نفتی,بررسی میزان تاثیر گیاه پالایی در حذف آلاینده ها,بهداشت محیط,دانلود پایان نامه بهداشت محیط,دانلود پایان نامه رشته بهداشت,زیست پالایی,فلزات سنگین,گیاه پالایی,گیاه پالایی و حذف آلاینده خاک,گیاه پالایی و حذف آلاینده ها بازدید کننده عزیز در حال مشاهده…

  • ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل

    ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل,برنامه ریزی تولید,بهینه یابی پویا,بهینه یابی پویای تولید نفت در ایران,تزریق گاز,تولید صیانتی نفت,دانلود تحقیق کارشناسی ارشد رشته نفت بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام ارائه الگوی…