پروپوزال ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان

ارتباط الگوهای فرزند پروری با پیشرفت تحصیلی,ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی,پروپوزال ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان,پروپوزال الگوهای فرزند پروری,پروپوزال ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری,ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ,راﺑﻄﻪ ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ,ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام پروپوزال ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان هستید.

دانلود فایل

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﺴﺮ ﭘﺎﻳﻪ اول دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن منطقه ﺑﻮﺳﺘﺎن و ﮔﻠﺴﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان) چكیده: پایان نامه حاضر به بررسی رابطه سبك های فرزند پروری و سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی را در دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان در منطقه بوستان و گلستان استان تهران صورت گرفته است .نمونه مورد مطالع372  نفر دانش آموز همراه با پدرانشان می باشدكه بطور تصادفی انتخاب شده انددر این تحقیق برای جمع اوری دادها ازپرسشنامه سبک های فرزند پروری بامریند وپرسشنامه سلامت عمومی استفاده شده است .نتایج پژوهش به طور كلی نشان داد كه دانش آموزانی كه والدین آنها سبك فرزند پروری قاطع و اطمینان بخشی دارا بودند از سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی بهتری بر خوردار بودند و دانش آموزانی كه والدین آنها دارای سبك فرزند پروری مستبدانه و سهل  انگارانه بودند از سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی كمتری نسبت به فرزندان  والدینی كه سبك قاطع و اطمینان بخشی داشتند. کلید واژه ها: سلامت روانی پیشرفت تحصیلی سبک های فرزندروری 11-1- بیان مساله سبك های فرزند پروری[1] به عنوان مجموعه ای از نگرش ها نسبت به كودك در نظر گرفته می شود كه منجربه ایجاد جو هیجانی می گردد كه رفتارهای والدین در آن جو بروز می كند این رفتار ها در برگیرند ه ی هم رفتار های مشخص (رفتارهایی كه در جهت هدف والدین است) كه از طریق آن رفتارها،والدین به وظایف والدین شان عمل می كنندوهم رفتارهای غیر مرتبط با هدف والدینی مانند ‍‍ژست ها ، تغییر درتن صدا یا بیان هیجان های غیرارادی می باشند.(دارلنیگ[2] ،1993به نقل از اسلمی،1385( محققان برای توصیف سبك های فرزند پروری از ابعادی استفاده كرده اند. سیموند (1939[3]( این ابعاد را پذیرش- طرد و مسلط-مطیع دانسته است. بالدوین[4](1995)گرمی هیجانی-خصومت هیجانی و بریدگی-درگیر شدن می داند. شفر (1959[5](1)عشق- خصومت و اختیار- كنترل دانسته است(اسلمی،1385) بسیاری از محققان ویژگی عمومی رفتار والدین-كودك را درسه بند تعریف نموده اند:بوش[6]، ریتر([7]1987): اشتنبرگ، المن[8]، مونتز([9] 1991؛ به نقل از برنت،[10]1992) این ابعاد عباتند از الف:گرمی[11]: والدین با محبت به نیازها و علاقه های كودكان خود بیش از نادیده انگاشتن و محروم كردن به او پاسخ می دهند.(مك كوبی،1984به نقل از دوایری،2008)ب: نظارت و كنترل[12] : والدین دارای این بعد مایلند از نزدیك بركودكان خود نظارت داتشه باشند و معیارهای قاطعی داشته و از فرزندان انتظار دارند كه به آنها عمل كنند(بامریند[13]، مارتین[14] 1983، به نقل از دوایری[15]،2008)ج: بعد در گیر[16]بودن: والدین دارای این بعد قادرند نگرش ها و رفتاركودكان خود را توصیف كرده واز لحاظ نگرشی كودك محورند(مك كوبی ومارتین،1983)باتوجه به ابعاد رفتاری ((گرمی وكنترل))بامریند سه نوع الگوی رفتاری والدین را ارائه نموده: الف: الگوی رفتاری قاطع و اطمینان بخش[17]، ب: الگوی رفتاری مستبد[18]،ج: الگوی رفتاری سهل گیر[19] :والدین دارای الگوی رفتاری قاطع واطمینان بخش در امر تربیت كودكان خود كنترل وگرمی زیاد؛ والدین مستبد،كنترل زیاد و گرمی كم و ‍والدین سهل گیر، كنترل كم وگرمی زیاد اعمال می نمایند.(برنت، 1992به نقل از دوایری،2008) كودكان والدین قاطع و اطمینان بخش در مقایسه با والدین كودكان دارای والدین مستبد، متكی به خود بوده واعتماد به نفس زیادی دارند، همچنین دارای روحیه ای مستقل و احساس مسئولیت پذیری بوده و در برخورد با مشكلات عملی، تحصیلی و ذهنی انعطاف پذیر هستند.فرزندان والدین مستبد نمی توانند به تنهایی كاری انجام دهند و دارای عزت نفس پایین هستند.ذهن كنجكاو ندارند و در مشكلات تحصیلی انعطاف پذیری كمتری دارند.(كانجر[20]و پیترسون[21]، 1984به نقل ازاسفندیاری،1374) پژوهش های انجام شده،نشان می دهد كه هر كدام از شیوه ها،آثار و نتایج و پیامدهای خاصی را به دنبال دارد. چن[22] و همكاران(2000 ) در تحقیقی به بررسی تأثیر گرمی و كنترل و سهل گیری بر سازگاری رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان چینی پرداخته اند و به این نتیجه رسیده اند كه سبك های فرزند پروری تأثیرات متفاوتی به دنبال دارد. گرمی والدین بطور معنا داری پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می كند.پارك[23]  و باور[24](2000)  در پژوهش هایی كه در طی دو سال انجام داداند به این نتیجه رسیدند كه درگیری  و پذیرش والدین با  پیشرفت تحصیلی بالای دانش آموزان رابطه مثبتی دارند.(دوایری،2008) سازمان بهداشت جهانی[25](2004)سلامت را به عنوان ((حالتی از بهزیستی كامل جسمی،ذهنی،اجتمای و نه صرفأ غیاب بیماری)) تعریف می كند این سازمان سلامت روانی را به عنوان ((حالتی از بهزیستی كه در آن فرد توانایی های خود را می شناسد و می تواند با فشارهای روانی بهنجار زندگی كنار آید، می تواند به نحو مؤثری كار كند و قادر است برای اجتماع مفید باشد)) تعریف می كند(كیز[26]،2003) درهمین راستا كیز با این اعتقاد كه پ‍‍‍‍‍ژوهشگران تا به حال برداشتی جامع دربارة سلامت روانی ارائه ندادند.بر اساس این مدل سلامت روانی كامل زمانی به وجود می‌آید كه علاوه برعدم ابتلای بیماری روانی اخیر ، فرد از سطوح بالای بهزیستی ششصی یعنی بهزیستی هیجانی و روانشناختی و اجتماعی برخوردار باشد.موضوع سلامت روانی دانش آموزان یك مسأله حیاتی است كه امروزه چالش های اساسی را برانگیخته است(كادسیون[27] و اسنایدر[28]،2004).در سالهای اخیر گزارشات بسیاری در بارة افسردگی،سوء مصرف مواد و افت تحصیلی در میان دانش آموزان و دانشجویان جهان دیده میشود(ادلین،[29]2000) . شیوع بیماریهای روانی در بین دانشجویان یكی از 5 موضوع مهمی است كه دانش آموزان در كشورهای مختلف با آن روبرو هست .(اسلمی،1385). پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یكی از شاخص های مهم در ارزیابی آموزش و پرورش است به تمام كوششها و كنش های این نظام در واقع جامه عمل می پوشاند.سیف(1365)پیشرفت تحصیلی را مقدار یادگیری آموزشگاهی فردمی داند به صورتی كه توسط آزمونهای مختلف درسی سنجیده می شود .منصور و همكاران(1374) این اصطلاح را به معنای موفقیت می داند و برای تعیین پیشرفت تحصیلی به کار می رود. از تست های حساب و دیكته و غیره نتیجه می شود.پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن سالهاست  كه مورد توجه متخصصان آموزش و پرورش قرار گرفته است.میزان پیشرفت تحصیلی شاخص موفقیت در فعالیتهای علمی و آموزشگاهی است.در این راستا نظریه پردازان روانشناسی تربیتی بدنبال انجام پژوهشهای متعددی برای بررسی همه جانبه پیشرفت تحصیلی می باشند.تحقیقات تجربی بر عوامل درون فردی و محیطی كه پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می كنند،تمركز یافته اند شد،پژوهش حاضر در صدد است رابطه بین سبك های فرزند پروری والدین و سلامت روانی دانش آموزان را با پیشرفت تحصیلی آنان بررسی نماید. [1].Style Parenting [2].Darling,N [3].Symond [4] .Baldwin [5] .Schefer [6] .Bush [7] .Retter [8] .Elmen [9] .Mounts [10] .Berent [11] .Warmith [12] .Control [13]Bamrind [14] .Martin [15].Dwairy [16] .Involve ment [17] .Authoritative [18] .Authoritarian [19] .Permissive [20].Knjer [21] .Petterson [22] .Chen [23] .Park [25] .World Health Org anization [26] .Keyes [27] .Kadison [28] .Snaider [29] .Edlin فهرست مطالب فصل اول چكیده 6 11-1- مقدمه 7 2-1- بیان مسأله: 7 3-1-ضرورت و اهمیت پژوهش 12 4-1-اهداف پژوهش: 12 6-1-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها: 13 متغیرهای  پژوهشی: 15 فصل سوم 3-1  طرح تحقیق 3-2 جامعه مورد مطالعه، 3-3 حجم نمونه و روش نمونه‌گیری 3-4 معرفی ابزار پژوهش: 3-5- روش گردآوری اطلاعات (روش اجرا) 3-6- روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها منابع ماخذ

  • تحقیق آماده سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی (همراه با فهرست منابع)

    الگوی تحقق توانمند سازی مدیران,اهمیت توانمند سازی کارکنان در سازمان,تجزیه,تحقیق آماده سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی (همراه با فهرست منابع),تعاریف توانمند سازی,دانلود تحقیق آماده با عنوان سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی,رویكرد‌های مدیریت منابع انسانی,عوامل مؤثر بر توانمندی کارکنان,فرایند تجزیه و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودنظارتی

    ادبیات نظری خودکنترلی,ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی,پیشینه تحقیق خودکنترلی,دانلود مبانی نظری خودکنترلی,فصل دوم پایان نامه خودکنترلی,مبانی نظری خودکنترلی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودنظارتی بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

    استفاده بهینه از كاركنان,برنامه‌ریزی,پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان,خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشن,دانلود پایان نامه…

  • بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش

    بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش,پایان نامه نقوش سفالینه های سیلک,تاریخچه سفالگری در ایران,دانلود پایان نامه نقوش حیوانی,دانلود پایان نامه نقوش گیاهی,سفالینه های منقوش در ایران,نقوش سفالینه های سیلک,نقوش سفالینه های شوش,نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه بازدید کننده…

  • ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

    ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی,استقرار مدیریت دانش در گمرک کیش,بررسی وضعیت اثربخشی سازمانی در گمرک,بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک,پایان نامه اثربخشی سازمانی,پایان نامه رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی,پایان نامه مدیریت دانش,پیاده سازی مدیریت دانش در…

  • تصمیم گیری گروهی برای رتبه بندی اعتباری مشتریان

    تصمیم گیری گروهی,تصمیم گیری گروهی برای رتبه بندی اعتباری مشتریان,دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مدیریت,دانلود مقالات كارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی,دانلود مقالات مدیریت بازرگانی,رتبه بندی مشتریان,روش تابع مطلوبیت,ریسک اعتباری بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام تصمیم گیری گروهی…